Bose Cinemate GS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Cinemate GS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

aestiva 17-12-2014
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Voor de prijs en gemak absoluut een top apparaat. Voor de gene die ook echt naar audio luisteren zou ik deze niet aanraden. Ik ben een reggae liefhebber en mis veel mid en hoge tonen, zeker als ik lp's luister. De subwoofer daarintegen is echt van topkwaliteit. Weinig resonantie, zeer diepe lage bass maar vooral ook zuiver

markjoon 12-01-2014
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Als groot fan van Bose kocht ik deze Cinemate GS een aantal weken terug om mijn companion 3 wat eigenlijk computer speakers zijn te verbeteren met een 5.1 speakerset.

Aangesloten via een optische kabel, en 320kb/s Spotify draaide ik een aantal nummers. Klonk allemaal zoals ik van Bose gewend was, mooi helder, zuiver en natuurlijk.

Laat ik beginnen met de subwoofer. Deze klinkt diep, krachtig en ook op een zacht volume ongelovelijk mooi. Niks op aan te merken.

Dan de Gemstone speakers, ik denk dat dit een van de slechtste speakers zijn van Bose.

Het begon al met het logo wat op de aliminium plaatjes rammelt. Bij een nummer met piano, waar ik veel naar luister, in het speciaal gezien Yiruma, begonnen allebei de logo's te trillen van de speakerbeschermingskapjes.

Een hele grote slordige fout als je het mij mag vertellen dat Bose hun logo's niet vastlijmen zodat je geen resonantie krijgt. Dus ik heb de kapjes er even afgehaald om te horen of de trilling zich nog waarneemt.

Minder, maar nog steeds. Bij piano nummers met een hoge aanslag van een piano toets heb je op een normaal volume al een complete resonantie.

De speakers gaan volledig over hun nek en blijven niet meer mooi strak klinken. Zet je hem dan op een echt laag volume wordt het weer mooi.

Ik ben gewend dat ik een Bose zet ook op een harder volume nog kan zetten omdat Bose 'toch niet stuk gaat'. En ik geloof erin dat ze ook niet stuk gaan maar als ze het op een normaal luisterniveau al begeven op het gebied van bepaalde tonen kun je het op een harder volume helemaal wel vergeten.

Ik heb Bose gebeld in Edam die mij doorverwees naar het reparatiecenter in Belgie. Terwijl ik het fijn had gevonden om even langs te kunnen komen zodat ze het konden beoordelen en hun het het beste konden vertalen naar het reparatiecenter toe aangezien ik niet de beste ervaringen heb met hun reparatiecenter. Helaas, dat was niet mogelijk. Leuk allemaal, maar ik heb 2 van deze sets aangeschaft en allebei vertonen ze deze mankementen. Ook in de winkel is de resonantie te horen.

Ik ga er dus vanuit dat dit een ontwerpfout betreft en het reparatiecentrum me zou afschepen met een brief dat ze niks hebben kunnen vinden zoals wel vaker gebeurt is. Vandaar dat ik de mening van Bose in Edam graag zou willen weten zodat hun konden vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen.

Ik heb het idee dat Bose het laatste jaar erg aan het rommelen is met hun producten. Oortelefoons, de qc20i die me enorm teleurstelde en nu een speakerset die tonen niet kan hendelen wat ik in mijn Companions 3 nooit heb gehoord.

Mocht je voor een goede Bose set willen gaan raad ik je aan voor Jewel cubes te kiezen van Bose. Dat zijn satellietspeakers die elke toon goed weergeeft zonder enige resonantie of vervorming, ik denk het meest hoogwaardige product van Bose.

De cinemate GS is in mijn opzicht een mislukte set waar je voor het bedrag een beter geluid mag verwachten. Eigenlijk luister ik nooit uitgebreid in de winkel naar Bose geluid omdat ik weet dat het altijd wel in orde is. Nu komt daar dus verandering in en zal ik de concurrent ook goed beluisteren alvorens op een Bose over te gaan.

Jammer Bose, een diepe teleurstelling van een betrouwbare en geliefde klant uit Hoorn.

PanchoVilla1970 22-12-2013
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Ik heb deze set nu 3 maanden en ik ben er zeer tevreden over. Het is wel belangrijk dat je de speakers op bijpassende steunen zet want dat komt het geluid allen maar ten goede, zonder de steunen klinkt het geluid minder vol en soms wat goedkoop. Dat er geen mogelijkheid is om de tonen nog apart te regelen is wel jammer maar voor de rest is het een prima setje.

papamike84 10-10-2013
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Heb de Bose Cinematic GS II serie nu een paar dagen in huis. Hij bevalt prima! Ben overgestapt op de Bose Cinematic GS II serie omdat ik eerst de volgende setting thuis had:

Dreambox, Popcornhour en Playstation3 aangesloten op de Yamaha hdmi receiver. Vanaf de Yamaha receiver 1 hdmi kabel naar de Sony tv. In theorie moest dit als een trein lopen qua surround geluid, maar praktijk liep anders... Dit kwam door volgende oorzaken:
1. Ik heb een zoontje van 2 jaar die weleens aan de knoppen van de receiver. De input knopje is zijn favoriet, dus dit veroorzaakte veel verwarring en irritatie thuis als er gedrukt werd door de kleine.

2. Er lagen in eerste instantie minimaal 3 afstandsbedieningen op tafel. Om van tv zender te veranderen of het volume harder/zachter te zetten was een er een bepaalde routine nodig om dit voor elkaar te krijgen voor het thuisfront.

3. Na aanschaf van een Logitech Harmony 650 en installatie hiervan merkten we dat de Logitech Harmony ook niet altijd makkelijk te hanteren was. Signaal kwam soms half aan waardoor de tv wel aanging, maar de popcornhour of dreambox weer niet. Alsnog moesten we dan de drie AB's erbij pakken.

Na een analyse te hebben gemaakt wat ik thuis eigenlijks het belangrijkste vond (Surroundgeluid zonder ingewikkelde poespas en makkelijk te hanteren voor het thuisfront), gekozen voor 'eenvoudige homecinemageluid'. De keus was of een Bose Solo TV sound system (als gezien op de reclame van 'the voice') of de Bose Cinematic GS serie. Keuze voor de Cinematic gemaakt op basis van smaak en andere reviews.

De installatie van de Bose Cinematic GS II was vrij makkelijk en ook vlot zoals anderen ook aangeven op het internet. Er zat zelfs meer tijd in het monteren van de speakers op de speakerstandaard dan het daadwerkelijke aansluitwerk. De kleine receiverkastje (10 bij 10cm) moest met de optische kabel aangesloten worden op de tv. Speakerkabels naar de Subwoofer evenals het kabeltje van receiverkastje van Bose. Voedingskabel van de subwoofer in de stopcontact en klaar is Kees.

Eenmaal aangesloten en goed gepositioneerd naast de tv merkte ik een verrijkend en vol geluid tijdens het testen met de mediaspeler, dreambox en playstation3. Let wel op, de hdmi kabels die voorheen naar je receiver gingen, gaan nu dus rechtstreeks op de hdmi ingangen van je tv. Je merkt het vooral tijdens aktie films (daar staat Bose ook bekend om) dat het geluid eruit knalt.

Nadat het geluid prima in orde was ben ik overgaan tot het instellen van de universele AB van Bose die ik erbij heb gekregen. Bijgeleverd was een boekje met codes die je in je AB moest invoeren. Dit was net als de installatie van de speakers heel makkelijk en binnen no time gefixt. Al met al een mooi plug and play systeem van Bose waar ik erg tevreden mee ben.

Voordelen:
- plug and play
- geen poespas met kabels doortrekken door de woonkamer of ingewikkelde instellingen configureren op je tv/receiver.
- verrijkend geluid voor de kleinere (woon)kamers (6 meter bij 4 meter)
- thuisfront hoeft niet al te veel uitgelegd te worden over de werking van de universele AB, easy to learn.
- Cinematic kan rechtstreeks op de tv worden aangesloten zonder een grote (in mijn geval, een Yamaha) receiver nodig te hebben waarmee je het geluid regelt.

Nadelen:
- Geen echte daadwerkelijke 5.1 surround geluid of uitbreiding van 2.1 naar 5.1
- Prijskaartje in de winkel is misschien teveel voor sommigen die wellicht andere goedkopere oplossingen willen hebben
- Voor (woon)kamers groter dan 6x4 wellicht niet geschikt als je optimaal van het geluid wil genieten.

Thijs1976 10-02-2013
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Voor de mensen die veel eisen stellen aan geluid is deze set misschien iets te licht bevonden. Voor mij als doorsnee consument ben ik overgestapt van een 5.1 naar deze 2.1 surround set en ik moet eerlijk zeggen dat mij het geluid 100% meevalt. Mensen die voor muziek deze set aanschaffen hebben een prima set hieraan. Mensen die veel dvd's bekijken moeten toch rekening houden met niet een geheel surround geluid. Ik ben zeer tevreden over de set en voor deze prijs heb ik en hoop ik een lange tijd plezier te mogen beleven. Kortom ik ben zeer te spreken over deze set. De bas is prima in orde en de hoge tonen vallen mij niet negatief op. Ik zou deze set ook zeker aanraden voor mensen die niet al te veel eisen stellen. Bose is degelijk en betrouwbaar !!

jansjanssens 01-01-2013
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Ben niet tevreden over het geluid. Bas klinkt best OK, maar is alleen handmatig op de achterzijde van de baskast bij te stellen. Een universele instelling bestaat immers niet. Midden en hoog vind ik niet helder klinken en kunnen niet ingesteld worden. Hiervoor is geen toonregeling ingebouwd, wat je voor dat geld toch wel mag verwachten. Leverancier is thuis geweest en heeft alles gecontroleerd. Heb de Cinemate 1SR beluisterd. Klinkt iets beter, maar ook hierop is niets instelbaar, maar wel de dubbele prijs. Heb nog de analoge ingang met mijn oude vertrouwde equalizer getest. Dit geeft enige verbetering. Vind de set het geld niet waard. Heb helaas verzuimd om het geheel binnen de geldende termijn terug te brengen. Bij Duurzaamheid maar iets ingevuld omdat de tijd het zal moeten leren.

Rlindo 11-01-2013

Mmm klinkt niet echt tevreden
Ik heb m gisteren gehoord en vond het wel ok
Wil je m niet verkopen dan ?

Gr ron

Lodewijk68 26-12-2012
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Sinds een jaar in het bezit van de Cinemate GS. Als iemand me er vanaf kan helpen graag! Middentonen ontbreken, surround effecten niet waarneembaar. Geen toonregeling wat betekent dat stemmen (voor mij tenminste) slecht of niet te verstaan zijn. Vooral het totaal ontbreken van enig surround effect maakt dat deze set voor mij zijn geld absoluut niet waard is!

edcindy 31-12-2012

als de prijs goed is wil ik hem wel hebben ik hoor alleen maar goede berichten over de bose cinemate gs 2 helaas zijn de bose producten erg duur
ik heb hem in de winkel gehoord en beluisterd en zeer goed bevonden dus

waterstof 02-12-2012
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Wij hebben de Bose CineMate GS II nu ongeveer anderhalve week en ik moet zeggen: WOW!

Na een aantal jaar was het tijd om de 5.1 set met DVD-speler te vervangen. Al snel was duidelijk dat wij graag een 2.1 setje ter vervanging zouden nemen. Een blu-ray speler was hierbij een must aangezien mijn vrouw de blu-ray functie van de PS3 niet erg gebruiksvriendelijk vindt.

Bij onze zoektocht nooit aan een Bose set gedacht totdat wij er achter kwamen dat Bose tijdelijk gratis een Philips blu-ray speler mee leverde. Dus toch maar eens naar deze set gaan kijken en vooral luisteren. In de winkel was het al duidelijk, wat een heerlijk geluid. (Naast de standaard demo ook getest met een iPod aangesloten op de analoge ingang.)

Even was er een kleine twijfel tussen deze of de goedkopere Bose CineMate set, maar door zowel de looks als het geluid van de GemStone speakers voor deze gekozen.

Aansluiten is eenvoudig. Alle apparatuur (spelcomputer, decoder, mediaspeler en blu-ray speler) wordt op de TV aangesloten en via een optische kabel (of analoog) wordt de TV op de CineMate aangesloten. Behalve de sterkte van de bass is er niets instelbaar, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hier tot nu toe geen behoefte aan heb gehad. (Wel de bass wat lager gezet zodat de relatie met de buren goed blijft :) )

Het geluid dat uit de kleine speakers komt is geweldig. Deze 2.1 set is vele malen beter dan onze oude 5.1 set. Zowel het gamen als film kijken is veel intenser dan voorheen. Ook is muziek luisteren via deze speakers gewoon goed.

De set wordt geleverd met een universele afstandsbediening, omdat wij de Logitech Harmony One gebruiken kan ik verder weinig over de werking van deze afstandsbediening zeggen anders dan dat deze solide aanvoelt.

De prijs is misschien wat aan de hoge kant, maar het is het geld meer dan waard! Ga je ook niet druk maken over de input van het geluid (Dolby Digital, Digitaal Stereo) de output is gewoon geweldig.

waterstof 26-12-2012

De Philips BDP2980. Dit is een eenvoudige bluray speler met 3D ondersteuning. De speler werkt prima!

Sergio39 25-12-2012

Welk type philips blu ray krijg je er nu bij? Ik wil deze set ook aanschafen nl.
En speelt deze ook 3d af?
Mvg
Serge

Thijskeurig 13-01-2012
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Na ongeveer een half jaar gebruik te hebben gemaakt van de bose cinemate gs moet ik zeggen dat wij zeer tevreden zijn.
Ik ben zeker geen audiophiel maar ben wel kieskeurig. De set gebruik ik vooral icm films, tv series en muziek. Het geluid dat uit de 2 boxen komt vinden wij zeer goed. Tijdens verjaardagen en feestjes worden de boxen ook altijd volop (voluit) gebruikt met volledige tevredenheid.

rick13333 08-12-2011
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Sinds een paar maanden ingebruik en ik ben nu aardig aan het heldere koele geluid gewend.Instellen van hoge of lage tonen is niet mogelijk.De surround weergave is zeer goed.Bose heeft eigen aansluitingen voor de boxen.Ook als het volume heel laag staat is de weergave heel goed , je hoort nog steeds alle muziekinstrumenten.Ik heb hem op de mediabox van UPC aangesloten en als ik van muziekzender wil veranderen moet ik eerst de tv aanzetten om te kunnen zien welke zender.Dat is eigelijk het grootste nadeel en het gemis van vol warm geluid.Voor de rest Top.

rick13333 24-12-2011

Ik heb nog niet de moeite genomen om te kijken of het met 1 afstandsbediening kan.Geldt ook voor de dvd speler.

wiheda10 10-12-2011

Wil je hiermee zeggen dat de afstandbediening van Bose de mediabox van UPC niet herkend?

koennn321 20-02-2012

O,ja om de galm te voorkomen van je televisie en bose set, geluid van de televisie uitdoen!

koennn321 20-02-2012

Rick,

Ik heb dit probleem opgelost door een audio-jack bij saturn/mediamarkt te halen. Een foto van zo'n audi-jack is deze: http://www.frontx.com/pro/c216_042.html (prijs rond de E5,-)
Die groene is de ingang en zit in de uitgang van mijn koptelefoon op de televisie. De rode en witte kabel zijn bevestigd aan de achterkant van het kleine bose kastje. Het geluid komt nu uit de bose set ipv de tv, verder kun je als je de kabel uit de tv haalt je mp3-speler aansluiten/telefoon, etc. Het geluid wordt dan doorgegeven aan je set, prima spul.
Ik hoop dat je er wat mee kan!

vr. gr,

Koennn

kraay1967 04-12-2011
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

wat een geweldig geluid komt er uit deze set!
lage tonen uit de woofer gaan door merg en been
de twee kleine front speakers kunnen alles goed overbrengen zowel spraak als surround

fri67nl 23-10-2011
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Deze Bose set is de tweede die ik in mijn bezit heb; ik heb ook de set met de zogenaamde Articulated Array speakers gehad. De speakers produceren voldoende hoog en de Bass module (met de hand instelbaar) een meer dan indrukwekkend laag. Het middentoon gedeelte is het zwakke punt van de set met name bij muziekweergave. Ik gebruik de set hoofdzakelijk waar deze voor is bedoeld; een weergave van geluid van de digitale) tv en blue ray/dvd en dan is het een goede keus wanneer je niet je hele kamer met speakers en draden wilt hebben. Een nadeel vind ik de beperkte aansluitmogelijkheden van de module; slechts een optische en een analoge en dat is weinig als je meer wilt dan alleen tv en dvd natuurlijk, bijv. een Ipod. Voor de rest een niet goedkope maar wel duurzame set met een fraai design en met natuurlijk het voordeel van weinig kabels en makkelijke installatie. De afstandbediening is niet de meest fraaie, maar wel solide en bedient ook de tv zonder problemen.

Frank108 03-05-2011
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Set klinkt redelijk, maar voor die prijs (€800) had ik wel een pak meer verwacht. De zogenaamde surroundsound heb ik nog niet gehoord, maar wijt dit aan de struktuur van mijn huiskamer.De toonregeling is ook ver zoek. Er is er geen, of beter het systeem past zich aan aan de output van de bron, film, spraak enz... Echter bij spraak zijn er teveel midden en bastonen, terwijl men daar toch meer in 't hoog moet gaan voor een beter verstaanbaarheid. Mss kan ik dat wijten aan mijn leeftijd en heb ik gehoorproblemen, maar dat brengt mij op 't punt dat ik beter voor een set had gekozen met aparte toonregeling. Voor 800€ heb je van een ander merk een set met alle toeters en bellen..

raaf23 29-12-2010
Geschreven voor: Bose Cinemate GS

Set klink goed, meer dan ik er van het verwacht, heb hem aangesloten optish op mijn hd humax decoder, dus gelijk digitale radio erbij, ja ben erg tevreden

M Ravensbergen

Vonne60 25-11-2012

Beste raaf23,
Vandaag de bose cinemate aangeschaft en geïnstalleerd. Wij maken alleen gebruik van de afstandsbediening van bose maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik kan switchen tussen de tv zenders en de radiozenders. Misschien kan jij ons op weg helpen?
Vr.gr
Vonne

wiheda10 11-11-2010

Super geluid.

Nooit gedacht dat de Bose met twee boxen een zelfde geluid kan na bootsen als de goedkopere complete sets met 5 boxen.

Heerlijk geen draden door je hele huis.

We hebben hiervoor de JVC sourround set gehad met 5 speakers.
Daar deze set zilver van kleur was en we verder alles zwart hebben, is onze keuze naar de Bose gegaan.
Met de afstand bediening kan men de meeste randaperatuur (tv, video, dvd, etc.) bedienen. En alles kan je aansluiten op deze set.

Uiteindelijk vervangd (als je digitale tv heb met radiokanalen) deze set een radio, 5 speakers met draden door het hele huis en alle losse afstandbedieningen.
Tot op heden nog geen spijt van gehad.

jansjanssens 03-10-2013

Hallo wiheda10
Het is begrijpelijk dat Bose die garantie van 5 jaar niet overneemt. Maar de economische levensduur is zeker langer dan 3 jaar. Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15. Tros Radar heeft hier een uitzending aan besteed. Ik ben van mening dat Bose zeker een deel voor zijn rekening moet nemen.
Succes. Groet Jansjanssens

wiheda10 28-09-2013

Nu na haast 3 jaar valt het geluid spontaan weg. Wij hebben deze set toen net op de markt voor ruim 800 euro bij Block (sinds juni 2013 failliet)gekocht met een extra verzekering van 5 jaar.
Helaas vervallen alle verzekeringen bij Block en hebben we Bose benaderd. Men roept altijd dat een apparaat minimaal een aantal jaren mee moet kunnen gaan. Helaas geeft Bos aan hier nets mee te gaan doen. Dacht zelf aan 50 / 50, maar dat gaat bij Bose niet op. Jammer van een bedrijf met zo'n naam. De duurzaamheid is dan ook zeker geen 10 die we hadden gegeven. Nu maar kijken wat het gaat kosten om dit te laten repareren.